S ORANGE FASHION SA ZAČALI PRÍPRAVY NA PLESOVÚ SEZÓNU 2012

Módna prehliadka Orange Fashion včera večer spustila odpočítavanie do blížiacej sa plesovej sezóny. Svoje kolekcie spoločenských šiat predstavilo šesť renomovaných módnych návrhárov. Vyvrcholením programu bola prehliadka exkluzívnej kolekcie s názvom Šaty zo srdca. Šesť jedinečných modelov spojil spoločný motív červenej farby ako symbolu srdca, ktoré sú oddnes, 6. decembra predmetom verejnej dražby na www.plesvopere.sk/satyzosrdca. Výťažok z nej je spolu s výťažkom zo vstupného na 12. ples v opere určený na pomoc deťom trpiacim vrodenými alebo získanými srdcovými chybami.

Módna prehliadka Orange Fashion včera opäť odštartovala prípravy na blížiacu sa plesovú sezónu. Hosťom, ale aj divákom, ktorí využili príležitosť sledovať dianie online prostredníctvom priameho prenosu na facebookovej stránke Orangeu, predstavilo svoje  kolekcie spoločenských šiat šesť renomovaných módnych tvorcov, piati slovenskí a popredná česká návrhárka. V priestoroch Umelecko-dekoračných dielní SND, po prvýkrát otvorených pre takúto spoločenskú udalosť, prezentovali svoju tvorbu Jana Gavalcová, Boris Hanečka, Marcel Holubec, Hana Převrátilová, Lenka Sršňová a Denisa Nová.

Špeciálna kolekcia Šaty zo srdca

Súčasťou prehliadky trendov na nadchádzajúcu plesovú sezónu bola aj špeciálna kolekcia Šaty zo srdca, v rámci ktorej sa rolí modeliek ujali známe tváre ako Lucia Hablovičová, Kristína Farkašová, Táňa Pauhofová, Ivica Sláviková, Denisa Dvončová a Tamara Heribanová, ktorá bola zároveň aj moderátorkou večera. Každá z nich predviedla model jedného z prítomných návrhárov, ktoré do jednotnej línie scelila červená farba nesúca v sebe odkaz pomoci deťom s chorým srdcom. Módni tvorcovia svoje modely venovali do online dražby a  celý výťažok z ich predaja bude použitý na pomoc malým pacientom s vrodenými alebo získanými poruchami srdca.

„Aby bola naša pomoc deťom ešte väčšia, rozhodli sme sa, že výťažok hostí zo vstupného na 12. ples v opere doplní aj výťažok z verejnej online dražby plesových šiat prezentovaných na Orange Fashion. Červená je farba srdca, a práve táto farba spojila všetkých návrhárov. Sme veľmi spokojní so spoločným výsledkom, ktorým je nádherná kolekcia venovaná zo srdca malým pacientom,“ povedala Andrea Cocherová, riaditeľka komunikácie a značky v spoločnosti Orange Slovensko. Budúcim nositeľkám týchto šiat tak nebude robiť radosť len krásne prepracovaný model od tvorcu zvučného mena, ale aj pocit, že ich získaním prispeli k záchrane detského srdiečka. Verejná internetová dražba bude sprístupnená na www.plesvopere.sk/satyzosrdca od 6. do 15. decembra 2011. Vyvolávacia cena každého modelu je 500 EUR. „Tešíme sa z toho, že Ples v opere aj jemu predchádzajúca módna prehliadka poukázali na akútnu potrebu materiálnej pomoci pri liečbe týchto malých pacientov. Táto myšlienka začína motivovať k pomoci aj širokú verejnosť a kontaktujú nás jednotlivci aj firmy, ktoré chcú prispieť na nákup ďalšieho vybavenie, ktoré potrebujeme,“ uzatvára Mária Kadlečíková, správkyňa Nadácie Detského kardiocentra, ktoré vďaka finančnej pomoci zabezpečí prístroje, na ktoré malí pacienti čakajú už viac ako rok a pol.

Ženské línie sú v kurze stále

Farbami hrala prehliadka Jany Gavalcovej, ktorej šaty rozžiarila červená aj modely o nedefinovateľných pudrových zmesových farieb, ktoré nechajú vyniknúť samotnú nositeľku. Zdrojom inšpirácie pre ňu predstavovali  Art Deco, René Lalique a výrazne ženské línie. „Celá kolekcia je inšpirovaná detailnou prácou šperkárov z obdobia secesie, ženskou krásou a dušou,“ vyjadrila sa autorka, ktorá si preto zvolila ako použitý materiál tyl, pretože ten prirodzene lemuje ženskú postavu.  

Jej kolega Marcel Holubec si tentokrát v kolekcii pod názvom 121280 zašiel po tvorivé impulzy k operencovi, ktorý sa skrýva aj v jeho mene. „Za tajomným názvom kolekcie som ukryl dátum svojho narodenia. Tento systém šifrovania sa využíva pri krúžkovaní holubov. Holubica vždy nájde cestu domov, evokuje bezpečie a mier. Pre mňa je symbolom slobody a voľnosti, pripomína mi moje detské sny o lietaní, ktoré som si živo uchoval dodnes vo svojej pamäti,“ prezradil návrhár, ktorý umocnil odkaz svojej kolekcie čierno-bielým stvárnením, symbolom stuhy a masívnymi šperkami evokujúcimi krúžky na nohách holubov.

Lenka Sršňová ponúkla romantickú kolekciu ôsmych plesových šiat inšpirovanú rozprávkovými princeznami. „Moja kolekcia je založená na pocite, ktorý si v sebe ženy nesú od detstva –  túžbe stať sa aspoň na okamih kráľovnou či princeznou. Obliecť sa raz ako  jedna z rozprávkových postáv, ktoré nás sprevádzali detstvom – či už je to Alica v ríši divov,  Šípková Ruženka, Kráska a zviera či Zlatovláska,“ prezradila nám tvorkyňa, ktorá využila rozprávkové siluety, začínajúc splývavými bohatými líniami, prerastajúcimi do veľkých objemných nadýchaných sukní.

Individualita je viac ako trendy

Hana Převrátilová a Boris Hanečka po prvýkrát spojili sily a vytvorili kolekciu z luxusných materiálov nakúpených priamo v Paríži, odkiaľ si priniesli aj pravú lakovanú kožu, ktorú pri tvorbe svojich modelov ručne aplikovali. Farebne sa ich návrhy pohybujú v čiernej, tmavomodrej, sivej a tmavozelenej. „My sa vlastne dopĺňame,“ vyjadrili sa ohľadom svojej spolupráce obaja tvorcovia, ktorí predpokladajú, že nešlo o ich poslednú spoločnú kolekciu. Obaja sa zhodli aj na tom, že pokiaľ ide o plesovú módu, výrazne sa za posledné roky nezmenila. „Nejde ani tak o trendy, ako skôr o to, že slovenské ženy majú pocit, že na plese musia zaujať prehnanou farebnosťou. Svetové trendy vôbec nie sú o tom, že plesové šaty musia byť žlté, červené, modré alebo zelené a taktiež ani elegancia šiat nespočíva v tom, koľko farieb a koľko blýskavých ozdôb je na šatách,“ zdôraznila Převrátilová a Hanečka ju doplnil: „Je to o individualite a o precíznosti, aby model ladil k žene, ktorá ho bude mať, aby zodpovedal jej postaveniu a charakteru.“

Svoje vnímanie plesovej módy prišla predstaviť aj popredná česká autorka Denisa Nová. Jej kolekcia pracuje predovšetkým s čiernou a je inšpirovaná košeľou. „Rozpráva o hľadaní krásy a mapuje polohy jednej ženy,“ povedala autorka, ktorej celková tvorba je jednoznačnou reflexiou postštrukturálneho prístupu k móde a dizajnu, čo sa odrazilo aj na kolekcii pre Orange Fashion. Toto poňatie spoločne s primárnou farebnosťou vedie k prekvapivo silnému emočnému akcentu jednotlivých kúskov odevov, čo bolo pretavené aj do jej modelov spoločenských rób.

O spoločnosti Orange Slovensko

Orange Slovensko je integrovaný telekomunikačný operátor poskytujúci komplexné telekomunikačné služby v najmodernejšej mobilnej a pevnej sieti na Slovensku. Je najväčším mobilným operátorom na Slovensku. K 30.9.2011 evidoval 2,89 milióna aktívnych zákazníkov mobilnej siete, ktorej signálom pokrýva 99,6% populácie a vyše 90% územia SR a ďalších takmer 50 000 zákazníkov FiberNetu, FiberTV a FiberTelu v pevnej optickej sieti. Spoločnosť Orange Slovensko dosiahla ku koncu septembra 2011 výnosy na úrovni 550 miliónov eur. Orange je vedúcim poskytovateľom mobilných telekomunikačných služieb aj pre firemný segment. Okrem mobilnej dátovej siete druhej generácie s celonárodným pokrytím je Orange vedúcim poskytovateľom mobilného širokopásmového internetu v najväčšej 3G sieti na Slovensku s bezkonkurenčným pokrytím takmer 70% populácie SR, čo predstavuje viac ako 3,7 mil. obyvateľov v 136 mestách a 419 priľahlých obciach. Vysokorýchlostná mobilná dátová sieť Orangeu v štandarde HSPA+, ktorá je dostupná na celom území SR pokrytom signálom UMTS, podporuje v súčasnosti rýchlosti odosielania dát do 21,1 Mbit/s. Pre takmer 35% populácie SR je k dispozícii s rýchlosťou až 42,2 Mbit/s. Orange Slovensko je prvý telekomunikačný operátor na Slovensku, ktorý spustil najmodernejšiu pevnú sieť novej generácie na báze FTTH (Fiber To The Home – optika do bytu), ktorá v súčasnosti pokrýva viac ako 311 tisíc domácností v 17 mestách. Kvalita služieb spoločnosti Orange Slovensko spĺňa kritériá certifikátu ISO 9001:2000 podľa medzinárodného štandardu kvality. Nezávislí audítori potvrdili, že Orange Slovensko má vybudovaný systém riadenia, ktorý zákazníkom zaručuje kvalitné, stabilné a konzistentné poskytovanie služieb. Spoločnosť Orange Slovensko je držiteľom certifikátu environmentálneho manažérstva podľa normy ISO 14001:2004. Na Slovensku je lídrom v oblasti CSR a firemnej filantropie, ktorú zastrešuje prostredníctvom Nadácie Orange – najznámejšej a najdôveryhodnejšej firemnej nadácie na Slovensku. Orange je spoločensky najzodpovednejšia korporácia na Slovensku. Vďaka svojim rozsiahlym a dlhodobým aktivitám v oblasti spoločenskej zodpovednosti získal Orange za rok 2010 už po tretíkrát v histórii mimoriadne významné ocenenie – Hlavnú cenu Via Bona Slovakia 2010 pre veľké podniky za komplexný prístup k zodpovednému podnikaniu. Majiteľom 100% akcií spoločnosti Orange Slovensko je skupina France Telecom prostredníctvom Atlas Services Belgicko. Orange Slovensko je prvý telekomunikačný operátor na Slovensku, ktorý prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti získal potvrdenie o priemyselnej bezpečnosti NBÚ. Orange je jediná spoločnosť na Slovensku, ktorá sa umiestnila šesťkrát po sebe na stupni víťazov rebríčka Firma roka, ktorý každoročne zostavuje ekonomický týždenník Trend. Informácie o spoločnosti Orange Slovensko sa nachádzajú na stránke www.orange.sk.

O skupine France Telecom-Orange

Orange je kľúčová značka skupiny France Telecom, jedného z popredných svetových telekomunikačných operátorov. Je tretím najväčším mobilným operátorom a druhým najväčším poskytovateľom širokopásmového internetu v Európe. V júni 2006 sa Orange stal v súlade so stratégiou NExT zameranou na integráciu operátorov v skupine France Telecom jednotnou značkou pre ponuky mobilných, širokopásmových a multi-play služieb vo Francúzsku, Veľkej Británii, Holandsku a v októbri aj v Španielsku.

France Telecom-Orange je jedným z vedúcich telekomunikačných operátorov na svete s viac ako 170 000 zamestnancami na celom svete. K 30. septembru 2011 dosiahla Skupina výnosy na úrovni 33,8 miliardy eur a eviduje vyše 221 miliónov zákazníkov v 35 krajinách sveta. Z toho 162 miliónov tvoria zákazníci mobilných služieb a 14 miliónov užívatelia širokopásmového internetu. Firemné komunikačné riešenia a služby ponúka skupina pod názvom Orange Business Services a s touto značkou patrí medzi svetových lídrov v poskytovaní telekomunikačných služieb nadnárodným spoločnostiam. France Telecom (NYSE:FTE) je spoločnosť obchodovaná na burzách Euronext Paris Eurolist a v New Yorku. Ďalšie informácie o skupine Orange a France Telecom nájdete aj na stránkach www.orange.comwww.orange-business.comwww.orange-innovation.tv,  www.francetelecom.com.